Portfolio Description

Email marketing je jedným z najmocnejších a najnepochopenejších nástrojov vo svete marketingu vôbec. Napriek tomu, že si emaily posielame už viac ako 40 rokov a takmer každá firma využíva toto médium, málokto dokáže robiť email marketing správne. Chcete robiť email marketing správne a efektívne?

Ako prvé si definujeme čo je email marketing v skratke, v ďalších článkoch sa dozviete ako robiť email marketing efektívne.

Výhody email marketingu

Email má každý

Email je najrozšírenejším komunikačným kanálom vo všetkých vekových kategóriách. Bez emailu si pracovný deň ani nevieme predstaviť. Pre väčšinu pracujúcich ľudí je kontrola emailu prvou činnosťou po príchode do práce. Newsletter tak má svoje miesto nielen v oblasti konečných spotrebiteľov, ale aj v B2B sfére. Taktiež jeho význam narastá vďaka nástupu smartfónov a tabletov, kde si práve pracujúci ľudia kontrolujú emailovú korešpondenciu niekoľkokrát denne.

Nízke náklady

V porovnaní s ostatnými komunikačnými kanálmi, ako napríklad televíziou, rádiom, tlačou, či online reklamou sú náklady na email marketing nízke. Spájajú sa len s prácou potrebnou na navrhnutie emailovej šablóny a nákupom a používaním nástroja na odosielanie hromadných mailov.

Relevantné cieľové publikum

Email marketing je veľmi silnou zbraňou, no iba málo ľudí ho používa správne. Ako sme už načrtli v úvode tohto článku, newslettre od SPAMu odlišuje jedna základná vlastnosť – zatiaľ čo SPAM predstavuje pre prijímateľa neželanú a nevyžiadanú poštu, pri newslettroch by mal zákazník sám prejaviť záujem o jej prijímanie.
Zákazník/potenciálny zákazník by sa mal prihlásiť k odoberaniu newslettra, teda ako prvý iniciuje záujem o prijímanie reklamných správ. Reklama je vyžiadaná a založená na želaní zákazníka. Preto má väčší efekt.

Vysoká návratnosť

Podľa dlhodobých prieskumov organizácie zameranej na problematiku priameho marketingu – Direct Marketing Assosiation má email marketing z nástrojov priameho marketingu z pohľadu investovaných prostriedkov najväčšiu návratnosť. Predovšetkým pre e-shopy je email jeden z najlepších online sales kanálov.

Portfolio Image
Portfolio Image